Procesoptimalisatie

Toegevoegde waarde voor onze klanten

De huidige economische situatie in Nederland vraagt om een hoge efficiëntie. Om de logistieke processen te optimaliseren, heeft Ploeger Logistics frequent operationeel overleg met de opdrachtgevers. Tijdens dit overleg bespreken we lopende zaken en anticiperen we op ontwikkelingen. Daarnaast komt Ploeger proactief met aanbevelingen om de logistiek te verbeteren. Op die manier bieden wij u toegevoegde waarde.

Hoogwaardige ICT-oplossingen

Ploeger investeert volop in hoogwaardige en innovatieve ICT-oplossingen. Deze oplossingen dragen bij aan de optimalisatie van het proces. Ploeger beschikt over een nieuw Transport Management Systeem (2017) en investeert in 2018 in een nieuw Warehouse Management Systeem. Met het elektronische uitwisselingssysteem (EDI) kunnen we geautomatiseerde berichten, zoals transportopdrachten en orders, digitaal wisselen tussen uw systemen en die van Ploeger. Deze ingelezen orders komen rechtstreeks in ons TMS of WMS, zonder dat daar een handmatige handeling aan te pas komt. De webportal beschikt verder over een Track and Trace en live ETA's optie. Zo bent u altijd op de hoogte van de actuele status van het transport.

Projectmanagement

Bij de implementatie van nieuwe logistieke trajecten spelen de projectmanagers van Ploeger een primaire rol. Zij weten tot in detail welke logistieke oplossing het beste past bij uw behoefte en zetten deze oplossing om in procedures. Middels projectteams, samengesteld uit stakeholders van alle betrokken afedelingen, worden nieuwe klanten op een zorgvuldige manier geïmplementeerd. Zo leggen we de basis voor een solide samenwerking.

Neem contact op

Geïnteresseerd in de maatwerk logistieke concepten van Ploeger? Bent u benieuwd hoe innovatie, duurzaamheid en resultaat binnen ons familiebedrijf uw logistieke proces optimaal ontzorgen? Neem voor een persoonlijk advies contact op met één van onze medewerkers.

terug