Ploeger Logistics uit Harderwijk is onlangs met twee nieuwe opdrachtgevers gestart: IJzerleeuw uit Zwolle en Teham Pongers uit Hengelo. Ploeger ontzorgt de beide staalgroothandels met een dedicated logistieke oplossing. Diede Paauwe, Manager Customer Relations bij Ploeger: “Met deze nieuwe klanten heeft Ploeger nu ook twee standplaatsen in Noord- en Oost-Nederland, een mooie uitbreiding!” Daarmee versterkt Ploeger haar positie als logistieke speler voor de complete supply chain: warehousing, groupage vervoer en contract distributie.

IJzerleeuw en Teham Pongers vallen onder de O. de Leeuw Groep. De groep bestaat al meer dan 200 jaar en heeft het predicaat hofleverancier.

Volgende dag geleverd
Klanten van IJzerleeuw in Zwolle zijn gewend aan een hoog serviceniveau, aldus Johan van Essen, vestigingsmanager van de staalgroothandel in Zwolle: “Dat betekent voor vier uur ’s middags besteld, de volgende dag in huis. Ook als dat op een bouwplaats of ergens middenin de stad is. De snelheid van schakelen vraagt veel van onze dagelijkse logistieke operatie. De materialen die onze klanten nodig hebben, kennen vaak bijzondere afmetingen; lengtes tot 24 meter zijn geen uitzondering. Ploeger laat zien hiervoor maatwerk te kunnen leveren. Hun professionaliteit, flexibiliteit en continue focus op verbetering door scherpe KPI-analyses verrast ons.”


Photocredits: Thomas Kuiper

Standplaatsen
Met de komst van deze twee nieuwe klanten heeft Ploeger twee standplaatsen in Noord- en Oost-Nederland toegevoegd aan de zes bestaande standplaatsen. Vanuit Hengelo en Zwolle biedt Ploeger een maatwerk logistieke oplossing. Diede Paauwe: “We hebben een aantal chauffeurs meegenomen die al jaren voor IJzerleeuw en Teham Pongers reden, waardoor de vertrouwde gezichten voor klanten gebleven zijn. Naast personeel namen we ook materieel over van de vorige vervoerder. In totaal hebben we voor IJzerleeuw en Teham Pongers dagelijks zeven trucks met oplegger rijden.”

Optimalisatie
Frans Witteman is vestigingsmanager bij Teham Pongers in Hengelo. Zijn klanten bevinden zich in een straal van zo’n 60 kilometer rondom Hengelo. “Door die relatief korte reisafstand kunnen wij iedere klant dagelijks bereiken. Dat maakt dat onze klanten geen voorraad nodig hebben. Onze grootste klanten bevoorraden wij maximaal drie keer per week. De komende maanden staan in het teken van verdere optimalisatie. We kunnen dankzij drie variabelen voorspellen wanneer een zending aankomt: de koppeling met het systeem van Ploeger, de boordcomputers in de auto’s en onze orderinformatie. Zo weet de klant in welk tijdframe ze hun zending kunnen verwachten. Ploeger draagt op deze manier in belangrijke mate bij in de continuïteit bij onze klanten.”