Per februari is Ploeger gestart met een intensieve samenwerking met Horizon Natuurvoeding BV. Horizon is een Nederlands ambachtelijk productiebedrijf dat zich dit jaar 45 jaar richt op de import en verwerking van biologische noten, zaden en zuidvruchten. Het bedrijf biedt onder haar bekende merken Horizon en Monki een breed scala zelf geproduceerde biologische stropen, noten- en zadenpasta’s aan.

Naast de bekende notenpasta’s, heeft Horizon ook een bijzonder uitgebreid assortiment verpakte noten, zaden en zuidvruchten. Bakkers en verwerkers kunnen bij Horizon Natuurvoeding voor biologische food Ingredients terecht.
Een belangrijk aspect van Horizon Natuurvoeding is haar filosofie voor gezonde en duurzame voeding. Het bedrijf streeft ernaar om zoveel mogelijk impact op het milieu te maken.

Een logische stap op het gebied van warehousing en transport

Door de aanhoudende groei en uitbreiding van de productie is het warehouse in IJsselstein van Horizon Natuurvoeding BV te klein geworden. Dankzij de samenwerking met Ploeger kan Horizon zich nog meer focussen op de import, export en productie van haar categorieën.

In de nieuwe situatie zal Ploeger een deel van het warehouse en transport proces oppakken. De combinatie tussen warehouse en groupage transport kent vele voordelen. Zo is het sneller, efficiënter en wordt er gezorgd voor totale ontzorging.

Waarom de keuze voor Ploeger Logistics?

De keuze voor Ploeger Logistics is een logische stap dankzij het BREEAM warehouse dat is gebouwd, beheerd en wordt gebruikt met een lage milieu-impact. Daarnaast bieden de BRC- & Skal certificeringen een duurzame uitkomst voor zowel de opslag als het transport.

Soepele implementatie dankzij het projectteam

Om het traject soepel te laten verlopen, is er een projectteam samengesteld. Dit team bestaat onder andere uit ICT, het warehouse management, commercie en de betrokken en toegewijde personen van Horizon. Het projectteam heeft alles tot in detail besproken, zoals de communicatie met alle betrokken partijen, de inrichting van de systemen, ordermanagement en de pick en afleverinstructies. Vanuit deze projectmatige aanpak is een goede implementatie gewaarborgd. Door o.a. deze zaken grondig te bespreken en te organiseren, zorgen we ervoor dat de verhuizing en de start van de dienstverlening zonder onvoorziene problemen verloopt en dat de dagelijkse werkzaamheden nauwelijks worden verstoord.